L'equipament museogràfic per comprendre la història del Castell de Gelida.
L’artífex d’aquesta obra va ser el veí de l’Arboç Joan Roquer i Marí. Desprès del seu viatge de noces a Andalusia, els adinerats esposos recent casats
La Casa Barral és una antiga casa de pescadors, situada al Passeig Marítim, on hi va viure el poeta i editor Carlos Barral i la seva família
Jaciment ibèric dels segles VII a I AC situat a Avinyonet del Penedès on s'han trobat evidències relacionades amb els inicis de la vinya i el vi al Penedès.
Olèrdola és un jaciment ocupat des de fa 4000 anys i un parc natural.
Can Papiol és molt més que una casa: és un viatge en el temps.
Durant la Guerra Civil part del castell-convent de Penyafort fou confiscat per l’exèrcit republicà i reconvertit en presó. L’església es transformà en
Casa-taller del pintor i escriptor Santiago Rusiñol (1861-1931) la qual es va convertir en museu públic l'any 1933 pel llegat de l’artista a Sitges.
Un museu únic, ubicat en un espai històric, dedicat a un dels músics més importants del segle XX.
A recer d’aquesta torre, immensa i dominant, i de l’església romànica de Sant Cugat, cresqué el poble de Moja.
Ubicat damunt de la estació superior del Funicular, inclou una exposició permanent que mostra la seva història i evolució
Al CdIAT faràs un viatge per Torrelavit i la seva història, el Camí del Riu i la indústria paperera gràcies als 12 molins del municipi.
Datat del segle XI i declarat Bé Cultural d'Interès Nacional és el monument medieval més representatiu de la contrada i l'únic Monestir romànic del Penedès
A l'obra de Cañas hi ha la clau universal de l'Art
L'antic mercat del peix, aquest espai té una doble funció: la d'arxiu i magatzem de tot el patrimoni folklòric relacionat amb la Festa Major de Vilafranca i la de Museu per poder-lo visitar.
La memòria de la Vilanova marinera en l’emblemàtic emplaçament del Far de Sant Cristòfol.
D’antiga torre de defensa a espai artístic contemporani dedicat als blaus del mar.
Descobreix l'església i les pintures romàniques de Sant Valentí a Les Cabanyes. Història al cor del Penedès
Casa- museu del poeta romàntic Manuel de Cabanyes i Centre d'Interpretació del Romanticisme.
Mostra permanent sobre la història de la Font de la Canya i de la recerca arqueològica de la vinya i el vi. Una de les exposicions dedicades a la civilització ibèrica més destacades de Catalunya.
Equipament museogràfic singular i de referència relacionat amb la Guerra Civil que s’emplaça al poble del Pago
La Ciutadella Ibèrica de Calafell és un jaciment arqueològic dels ibers cossetans excavat des de fa poc més de 30 anys
Situat al cor de Vilafranca del Penedès, el VINSEUM és una parada imprescindible per a qui vulgui endinsar-se en la rica cultura del vi a Catalunya
Castell del segle X, amb construcció templera del XIII i dues torres del XV, Encinglerat damunt l’antic camí de Sant Quintí a Sant Joan de Mediona, durant segles va vigilar aquest enclavament estratègic.

Descobrir

Llocs d'interès

El Castell de la Santa Creu és un recinte fortificat d’època medieval, documentat per primera vegada l’any 1037
El conjunt monumental de l’església i el castell de Sant Martí Sarroca, està considerat monument històrico-artístic d’interès nacional.
Espai interactiu amb audiovisuals de gran format on s'explica la història de Sant Sadurní, la fil·loxera i el cava.
El centre cultural de referència del ferrocarril a Catalunya.

On anar

Planifica

Si ho necessites

Abans de venir, has de saber…

Què pots fer al Penedès

Agenda

Vilafranca del Penedès
29 agost - 2 setembre
Sa Roca, Conjunt Monumental
Sant Martí Sarroca
15 de març, 5 d’abril, 18 d’octubre i 15 de novembre

Ara és temps de…

Experiències per a tots