Engega la campanya “Ambaixadors de la gastronomia del Penedès” per posar en valor els restauradors de la Ruta del Vi del Penedès
Coincidint amb la designació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, la Ruta del Vi del Penedès impulsa la campanya “Ambaixadors de la gastronomia del Penedès”, una iniciativa que vol reconèixer i projectar els restauradors del territori com a principals representants dels valors, productes i tradicions culinàries penedesenques.
La campanya, que compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, té com a objectiu donar veu a les persones que hi ha al darrera dels fogons o que dirigeixen els restaurants de la Ruta del Vi del Penedès a través de petites peces audiovisuals, on comparteixen la seva història, la seva filosofia culinària i el seu vincle amb els productes locals.
“Els restauradors són els millors ambaixadors del nostre territori: transmeten amb autenticitat la passió, la tradició i la innovació que defineixen la nostra cuina”, destaca Núria Sala, directora del Consorci de Promoció Turística del Penedès, que gestiona la Ruta.
Cadascun d’aquests ambaixadors ens proposa una recepta representativa del seu restaurant, elaborada amb productes del territori i inspirada en allò que més els identifica com a cuiners i com a penedesencs. Destaquen ingredients tan emblemàtics com el Gall del Penedès amb Indicació Geogràfica Protegida (IGP), símbol de qualitat i tradició gastronòmica de la comarca.
Els restaurants participants en la campanya són: Cigró d’Or, Celleteca Cal Bayó, Jardí El Celleret de Família Torres, restaurant Orígens de l’Hotel Dolce Barcelona Resort by Wyndham, Cal Xim, Cal Blay Orígens, El Celler de Torrelavit, La Posada, Canals & Munné i Cal Ticus.
Aprofitant aquesta distinció internacional que posa de manifest la riquesa i l’excel·lència del patrimoni agroalimentari català, el Penedès vol reforçar la seva posició com a referent en enogastronomia, posant en valor la seva identitat, el seu paisatge i la seva cultura vitivinícola i gastronòmica.
Els vídeos de la campanya es podran veure a partir del mes d’octubre a les xarxes socials de Penedès Turisme, on s’aniran donant a conèixer cada un dels deu restaurants participants i la seva proposta gastronòmica. D’aquesta manera, la iniciativa busca connectar amb el públic d’una manera pròxima i inspiradora, posant rostre i veu a aquells que, dia rere dia, contribueixen a fer del Penedès una destinació gastronòmica d’excel·lència.
Amb els eslògans “Penedès, gust d veritat”, “Cuinem com vivim”, “Penedès, benvinguts a taula i “Penedès, una terra que es menja i es veu”, es destaquen els principals valors de la nostra gastronomia. La campanya també pretén fomentar l’orgull de pertinença i el reconeixement al talent local, tot reforçant la imatge del Penedès com a territori de productes autèntics, cuina de qualitat i experiències enoturístiques memorables.



















