Com moure's pel Penedès

Opcions per moure's per aquest territori vitivinícola

La zona vitivinícola del Penedès va de mar a muntanya i té grans nuclis urbans com poden ser Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú o El Vendrell, que estan ben comunicats amb tren i bus des de Barcelona i Tarragona. 

Un cop al Penedès, les poblacions més petites estan ben connectades per carretera i amb alguns busos interurbans, que podeu consultar a la pàgina web oficial de cada municipi o consultar a les oficines de turisme.

En el cas de què et moguis amb cotxe elèctric, tenim bones notícies! Cada cop són més les empreses de la Ruta del Vi que ofereixen punt de recàrrega elèctrica i també municipis on trobaràs espais on deixar el cotxe i carregar-lo.

Fer la Ruta del Vi del Penedès

Si el que voleu és arribar als nuclis més petits o fer la Ruta del Vi del Penedès, bona part dels cellers, masies, turisme rural i alguns restaurants estan ubicats entre vinyes, on habitualment és necessari l’ús de transport privat.

Ara bé, també és possible arribar-hi en bicicleta o a peu a través de la xarxa de camins del Penedès, o utilitzant els carrils bici, cada cop més presents entre poblacions. 

Si teniu ganes de pedalar, a l’estació de tren Lavern-Subirats hi ha un Hub de lloguer de bicicletes on podreu iniciar ruta guiada o autoguiada per anar fins a un o diferents cellers, visitar un municipi o simplement gaudir del paisatge i el territori. També podeu contactar amb alguna de les empreses de lloguer de bicicletes de la Ruta del Vi del Penedès i veure’n les opcions. Una manera saludable per tu i per tots, a curt i a llarg termini!

Parades de taxi de les princials ciutats

Us facilitem la informació de les parades de taxi principals:

El Vendrell

  • Estació de tren parada d’El Vendrell
  • Estació de tren parada de Sant Vicenç de Calders 

Vilafranca del Penedès 

  • Plaça de l'Estació, 4, 08720 Vilafranca del Penedès  ·  Telèfon de contacte: 687 88 05 55

Vilanova i la Geltrú:

  • Càmping Vilanova Park : BV-2115, s/n
  • Estació : plaça d'Eduard Maristany, s/n
  • Hospital: ronda Ibèrica, 123
  • Hospital - Plataforma Multiservei : carrer de Sant Josep, 16-22
  • Jutjats : carrer de l'Abat Escarré, 2
  • Passeig del Carme : rambla de Joan Baptista Pirelli, 98
  • Port : dic de Ponent, s/n 

 

  • Telèfon de contacte: 93 893 32 41

 

 

Descobrir

Llocs d'interès

L’ exposició permanent de VINSEUM està dedicada a la vinya i el vi, i la seva relació amb el Penedès i amb Catalunya. El recorregut s’inicia a la tercera planta del Palau Reial i finalitza amb una degustació de vi o cava a l’espai de taverna del Museu.
Espai interactiu amb audiovisuals de gran format on s'explica la història de Sant Sadurní, la fil·loxera i el cava.
El centre cultural de referència del ferrocarril a Catalunya.
El Castell de la Santa Creu és un recinte fortificat d’època medieval, documentat per primera vegada l’any 1037

On anar

Planifica

Si ho necessites

Abans de venir, has de saber…

Què pots fer al Penedès

Agenda

Gelida
Del 08 al 10 de juny
Santa Margarida i els Monjos
del 2 a l’11 de juny de 2023

Ara és temps de…

Experiències per a tots