Festa del Ball del Most

Sant Pere de Riudebitlles
Del 25 al 27 d'octubre

Consulteu els programes

Tot el dia
Segons activitat

La Festa del Most, té l'origen en la celebració del final de la verema. A Sant Pere es celebra des de temps immemorials. Cap a finals dels anys 80 del s. XX l’única celebració era fer un ball l’últim dissabte d’octubre. L’any 1992, es va reformular la festa i es va començar a celebrar una fira de productes artesans que amb els anys s’ha anat ampliant amb la participació de les entitats locals.

Al voltant de la fira hi actuen tots els balls populars del poble, es fa una trobada de puntaires i una mostra de manualitats i labors fetes per la gent gran de Sant Pere.

Un altre acte destacat és la Forquilla Riudebitllenca, la mostra de la gastronomia local, on diferents establiments ofereixen tastos tant de menjar com de beguda per un mòdic preu, a la plaça de l’Església. La festa es clou amb el tradicional Ball del Most. Des de fa alguns anys, s’organitza un VINGU popular.

En paral·lel a la festa a Sant Pere es celebra la setmana abans, de manera biennal, la Biennal d'ART, alternant-se amb el Glop d'ART, dos esdeveniments que ofereixen exposicions i activitats artístiques visitables encara durant el cap de setmana de la Festa del Most.

Què inclou l'activitat

DIVENDRES
- Inauguració de la mostra de puntes i labors, manualitats i treballs
- “Vingu” Popular

DISSABTE
- 32a Fira del Most (artesana, comercial i d’entitats)
- 29a Trobada de Puntaires
-Actuació de balls populars de Riudebitlles
- Arrossada amb els Ceballots
- Exposició Biennal d'ART
- Tast de vins de La Nau-Artesans del vi
- 19a Forquilla Riudebitllenca, amb música

DIUMENGE
- Exposició Biennal d'ART
- Concert del Most

Contacte
Telèfon
938 995 494
Adreça

Espanya

Municipi
Sant Pere de Riudebitlles

+ info

Temàtiques
Esdeveniments
Públics
Tots els públics

Imatges

Descobrir

Llocs d'interès

El Castell de la Santa Creu és un recinte fortificat d’època medieval, documentat per primera vegada l’any 1037
Situat al cor de Vilafranca del Penedès, el VINSEUM és una parada imprescindible per a qui vulgui endinsar-se en la rica cultura del vi a Catalunya
El centre cultural de referència del ferrocarril a Catalunya.
Espai interactiu amb audiovisuals de gran format on s'explica la història de Sant Sadurní, la fil·loxera i el cava.

On anar

Planifica

Si ho necessites

Abans de venir, has de saber…

Què pots fer al Penedès

Agenda

Gelida
5 d'octubre de 2025
Vilafranca del Penedès
4-6 juliol
Castell de Gelida
26 de juliol 2025

Ara és temps de…

Experiències per a tots