22a Xatonada Popular de Cubelles

Cubelles
25 de febrer

D'11:00h a 15:30h

Matí
Gratuït

No et perdis una nova edició de la Xatonada popular de Cubelles, amb el Concurs de Mestres Xatonaires infantil i adult i moltes més sorpreses!

Catalunya és un territori que, entre altres coses, destaca per la seva gastronomia. Cuina mediterrània amb tots els seus sabors i colors.

El xató és una salsa variant del romesco fonamentada en la nyora. A més d'aquesta espècie de pebrot també porta pa torrat, ametlles i avellanes torrades, all, oli i sal. Cal afegir que la l'elaboració varia segons la població on es realitzi. Aquesta elaboració es preparava en zones vinícoles i d'aquí en prové el nom.

Era el menjar que s'elaborava a "la festa d'aixetonar". És l'aixeta que afegien a les bótes per després gaudir del primer vi de la temporada.

T'ho perdràs?

- Tallers infantils
- Concurs de Mestres Xatonaires adult i infantil
- Música en directe
- Showcooking
- Degustacions de xató i truites

PROGRAMA: https://www.cubelles.cat/coneix-cubelles/si-vens-de-visita/festes/id2234/2024-xatonada-de-cubelles.htm

 

Informació addicional

Consulta el programa a:

https://www.cubelles.cat/coneix-cubelles/si-vens-de-visita/festes/id2234/2024-xatonada-de-cubelles.htm?utm_source=femturisme.cat&utm_medium=referral&utm_campaign=entretotsfemturisme

Contacte
Telèfon
93.895.25.00
Correu electrònic
Adreça

Espanya

Municipi
Cubelles

+ info

Temàtiques
Esdeveniments
Gastronomia i maridatges
Públics
Tots els públics
Accessibilitat
Cadira de rodes - accessibilitat total

Descobrir

Llocs d'interès

Vine a conèixer els nous espais de la planta baixa del VINSEUM El nou espai està ubicat a la planta baixa del VINSEUM, connectat amb l'històric Palau
El centre cultural de referència del ferrocarril a Catalunya.
El conjunt monumental de l’església i el castell de Sant Martí Sarroca, està considerat monument històrico-artístic d’interès nacional.
Espai interactiu amb audiovisuals de gran format on s'explica la història de Sant Sadurní, la fil·loxera i el cava.

On anar

Planifica

Si ho necessites

Abans de venir, has de saber…

Què pots fer al Penedès

Agenda

DO Vinífera – Centre d’Interpretació del Jaciment ibèric de la Font de la Canya
Avinyonet del Penedès
17 i 18 de maig de 2025
Gelida
7, 8 i 9 Novembre

Ara és temps de…

Experiències per a tots