El Consorci de promoció turística del Penedès, implanta un nou servei digital d’atenció al visitant a través de taules interactives i tablets pels agents turístics

El Consorci de promoció turística del Penedès, implanta un nou servei digital d’atenció al visitant a través de taules interactives i tablets pels agents turístics.

El projecte d’acollida digital al visitant ja té en marxa 3 XTable i una quinzena de llicències per tablets en diferents establiments turístics.

El Consorci de promoció turística del Penedès ha adquirit 3 taules interactives i multitàctils que ofereixen tota la informació turística del Penedès, des dels més de 70 llocs d’interès turístic visitables fins a tota la informació de les 190 empreses de la Ruta del Vi del Penedès, així com l’agenda turística del Penedès. 

Aquestes taules, XTable, tenen per objectiu dotar a les oficines de turisme i punts visitables de tecnologia perquè el visitant pugui consultar tota l’oferta turística del territori i pugui traslladar-la amb un clic al seu dispositiu mòbil. Aquest servei pretén millorar l’experiència del visitant un cop es troba en el territori, facilitant-li l'accés a la  informació turística i facilitant-li les eines per tal es pugui organitzar la seva pròpia guia de viatge. Amb un contingut turístic molt ampli del Penedès, amb imatges de gran qualitat, amb informacions i descripcions detallades del que es pot fer i amb tots els punts geolocalitzats, la interacció del visitant està garantida. 

Per altra banda,  aquest servei també dona al Consorci coneixement de les preferències dels visitants i extreure informes de quins són els llocs d’interès i les empreses de la Ruta del Vi més consultades pels visitants, unes dades de suport que ens permeten analitzar i definir estratègies turístiques.

Aquesta iniciativa confirma el compromís amb el model de turisme responsable que té el Consorci segons el seu Pla d’Acció. 

Segons Ramon Riera, president de l’entitat aquest ha estat un projecte de gran abast pel Consorci, que gràcies al suport de Diputació de Barcelona, que ha aportat 100.000 euros a través de les meses de concertació 2020 en el marc del Projecte d'acollida turística, ha permès desenvolupar tot un seguit d’accions per millorar l’atenció al visitant; des de la redefinició de la marca turística de la destinació fins a aquest  servei digital que millora l’acollida al visitant i alhora també ofereix un suport per l’informador.

El reptes de la digitalització del servei al visitant, de la mobilitat del visitant pel territori, el de millorar l’experiència del visitant, el de donar suport als agents turístics de la destinació i el repte de millorar el coneixement del visitant, queden assolits amb aquest projecte i ens donen l’oportunitat d’aquest sigui un projecte viu, amb capacitat de créixer i oferir més punts.

Segons Juan Luis Ruiz, diputat delegat de turisme de la Diputació de Barcelona  "Amb aquest projecte el Penedès millora la seva oferta turística, fent-la més accessible, facilitant als seus visitants informació d'alt valor, que posa en relleu la potència de l'enoturisme".

Les taules estan cedides, per un període determinat, al MAC d’Olèrdola · Museu d’Arqueologia de Catalunya d’Olèrdola, al Centre d’interpretació del Cava de Sant Sadurní 

d’Anoia i a l’Oficina de Turisme de Vilafranca del Penedès i podran canviar d'ubicació segons necessitats de la destinació turística. 

Segons declaracions de Dolors Rius, regidora de Promoció Turística a l’ajuntament de Vilafranca del Penedès; “La incorporació de nous elements informatius en general i a les Oficines de Turisme en concret aportant valor a la informació que es pot donar. Webs, aplicacions, pantalles tàctils, tot un seguit d’eines que faciliten a les persones que ens volen visitar un gran volum d’informació de qualitat de la nostra destinació. En aquest cas disposar a l’Oficina de Turisme de Vilafranca del Penedès de la XTable representa un suport a la informació que donen les persones que hi treballen.

Les diferents possibilitats basades en imatges, la interacció i el fet de poder generar eines consultables posteriorment amb el mòbil entre d’altre fan de la XTable un element interessant i atractiu per a una bona part de les persones que ens visiten”.

 

Segons declaracions de Tom Amat, regidor de Turisme de l'Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia “La informació turística és un servei que s'ha d'anar adaptant als nous temps i per això és important poder disposar de noves tecnologies que vagin sorgint i que facilitin la labor dels informadors turístics i es millori el servei als visitants. La XTable n'és un exemple clar, un dispositiu de darrera generació, molt complet, àgil i ràpid, que possibilita que el visitant pugui comptar amb un gran volum d'informació, adaptat a les seves necessitats i interessos, una informació molt personalitzada i en un format pràctic i efectiu, modern i fàcil d'utilitzar. Un gran encert que el Consorci es decantés per una eina com aquesta i que es decidís la seva instal·lació en oficines de turisme”

 “La XTable ens aporta un millor coneixement del territori i vincula el visitant i el Conjunt històric d’Olèrdola” afirma Núria Molist, arqueòloga i responsable d’Olèrdola, Museu d’Arqueologia de Catalunya.

 Allotjaments, restaurants, cellers i altres centres d’interpretació també gaudeixen d’aquesta tecnologia en petit format.

En paral·lel, s’ha desenvolupat una webAPP per a tablets, adreçada a establiments que participen amb el Consorci de Promoció Turística del Penedès, ja sigui a través dels programes de Punt d’Informació Turística, el Programa Biosphere, tots dos promoguts per la Diputació de Barcelona, o bé per ser membres de la Ruta del Vi del Penedès. A través d’una llicència d’usabilitat s’ha traslladat aquesta tecnologia a un format tablet individual per ser utilitzada en restaurants, allotjaments, cellers, recursos turístics, oficines de turisme, museus, etc. 

Aquest projecte està en línia amb la proposta de digitalització del sector turístic que es promou des de Diputació de Barcelona i que permet no només una interacció ràpida i eficient amb l’usuari, sinó també millora del seu coneixement que ha de permetre crear nous productes turístics més orientats a la demanda.

El servei està disponible en tres idiomes i conté tota la informació que podem trobar a la web de www.penedesturisme.cat que és des d’on agafa les dades.

Ara la destinació està a l’espera de les millores sanitàries que permetin mobilitat turística i poder posar a prova aquest nou servei que de moment ha tingut molt bona acollida per als agents turístics. 

  • Podeu visualitzar-ne el funcionament a través del següent enllaç 

Per a més informació contactar amb:

Núria Sala, directora del Consorci de promoció turística del Penedès a

nuria@penedesturime.cat o al 938170160

 

Subscriu-te al nostre butlletí
Vols estar al dia sobre esdeveniments, activitats i propostes que es duen a terme al Penedès?